Praktijkregels

Team Emami

Wij zijn een hecht team en vinden een persoonlijke benadering erg belangrijk. Omdat wij met een klein team werken heeft u altijd een bekend gezicht als aanspreekpunt.

Bereikbaarheid
Wij zijn telefonisch bereikbaar tussen 09:00 en 12:00 uur. Voor dringende zaken of het afzeggen van een afspraak kunt u uiteraard altijd uw boodschap op ons antwoordapparaat inspreken. Wij bellen u dan nog dezelfde dag terug. Mocht u dringend hulp nodig hebben buiten onze werktijden, dan kunt u het telefoonnummer bellen dat op ons antwoordapparaat staat ingesproken. Dit is het telefoonnummer van de dienstdoende tandarts.

Afspraken
Mocht u een afspraak willen verzetten of annuleren dan kunt u dit tot uiterlijk 24 uur van tevoren telefonisch aan ons doorgeven. Als wij niet in de gelegenheid zijn om de telefoon op te nemen, spreekt u dan een bericht in op het antwoordapparaat. Wanneer u uw afspraak vergeet, zich te laat afmeldt of zodanig te laat komt dat uw behandeling niet meer kan plaatsvinden, hanteren wij de volgende regels:

  1. Een keer een afspraak vergeten, te laat afbellen of te laat arriveren is menselijk. Er volgt geen rekening mits het een behandeling betreft van 30 minuten of langer. In dit geval brengen wij de kosten van de geplande behandeling in rekening.
  2. Bij de tweede keer brengen wij de kosten van de geplande behandeling in rekening.
  3. Als u voor de derde keer uw afspraak vergeet, te laat afbelt of veel te laat aanwezig bent, dan zijn wij wederom genoodzaakt om de verloren tijd in rekening te brengen. Ook zullen wij de behandelovereenkomst met u als patiënt beëindigen.

Onze patiënten krijgen vrijwel zelden tot nooit te maken met een lange wachttijd in de wachtkamer. Om dit te realiseren plannen wij geen dubbele afspraken in en krijgt u onze onverdeelde tijd en aandacht. Wij verzoeken u daarom vriendelijk de afspraken tijdig af te zeggen zodat wij patiënten met pijnklachten op deze plek kunnen inplannen.

Om u te herinneren aan uw afspraak, sturen wij u een dag of een aantal dagen voor uw geplande afspraak een sms. Deze manier van herinneren is een extra service van ons en betekent niet dat de afspraak niet doorgaat als u geen sms ontvangen heeft.

Pijnklachten
Als u een ernstige pijnklacht heeft, plannen we in principe op de dag dat u belt een afspraak voor u in, mits u voor 10:00 uur belt. Belt u na 10:00 uur, dan kunnen we niet garanderen dat we u nog diezelfde dag kunnen inplannen. Ons streven is uiteraard om u zo snel mogelijk van de pijn af te helpen, dus wij zullen u altijd zo snel mogelijk inplannen. Voor het afmaken van de gestarte behandeling of uitgebreidere nazorg maken we dan een vervolgafspraak.

Periodieke controle
In onze praktijk krijgen onze patiënten elk half jaar de periodieke controle. Op deze manier kan de tandarts tijdig bijzonderheden, veranderingen of problemen in uw mond(hygiëne) constateren. Wij werken niet met een oproepsysteem, het is uw verantwoordelijkheid om de afspraak voor de periodieke controle te maken en na te komen. U kunt na de controle of behandeling direct een nieuwe afspraak inplannen.

Persoonsgegevens up to date
We willen u erop attent maken dat we graag de wijzigingen van uw adres, telefoonnummer, zorgverzekering en e-mailadres willen ontvangen zodat we u kunnen bereiken indien nodig. Ook wijzigingen in uw gezondheid of medische gegevens ontvangen wij graag. Dit kan van invloed zijn op de behandelingen die u bij ons ondergaat.

Betalingen
Wij besteden onze declaraties uit aan Anders Medical Factoring. Anders Medical Factoring dient vervolgens de nota in bij uw zorgverzekeraar. Mocht er een deel buiten uw verzekering vallen dan krijgt u via Anders MF de restnota. Als u vragen heeft over de inhoud van de nota kunt u met ons contact opnemen. Voor vragen over de betaling van de nota kunt u bij Anders MF terecht. Zij bieden bijvoorbeeld het betalen in termijnen aan.

Uw rekening krijgt u van Anders MF per mail (indien uw e-mailadres en mobiele nummer bij ons bekend zijn). Mocht u de rekening per post willen ontvangen dan kunt u dit aan ons doorgeven.

Indien u herhaaldelijk een rekening te laat betaalt of zelfs niet betaalt, heeft Tandartspraktijk Emami het recht u uit te schrijven. Wij zullen u dan verzoeken een andere tandarts te zoeken. Dit laat onverlet dat alle openstaande facturen, inclusief eventuele incassokosten, betaald dienen te worden.

Tandartsverzekering en vergoedingen
Wij werken onafhankelijk van verzekeringen en hebben geen contracten. Het is uw eigen verantwoordelijkheid om te controleren welke behandelingen wel of niet vergoed worden. Bij behandelingen van € 250,- of meer, krijgt u een begroting mee. Hiermee kunt u informatie opvragen bij uw verzekering.

Communicatie
Een goede communicatie is erg belangrijk wanneer u een behandeltraject bij ons begint. In de praktijk spreken wij Nederlands, Duits, Engels en Iranees.

Overige regels
Wij hechten veel waarde aan onze persoonlijke en professionele instelling. Wij willen dat u zich op uw gemakt voelt. Het is dan ook ons streven dat er in de praktijk een prettige sfeer heerst en dat u zonder zorgen op uw afspraak komt. Intimiderend of ander ongewenst gedrag tolereren wij niet in onze praktijk. U wordt dan direct uitgeschreven.

Praktische informatie

De praktijk is van maandag t/m donderdag geopend van 09:00 – 17:30 uur. Wij zijn telefonisch bereikbaar tussen 09:00 en 12:00 uur.

Voor onze praktijk bevindt zich een grote parkeerplaats waar u gratis kunt parkeren.

Heeft u een klacht?
Wanneer u ontevreden bent over de behandeling of over een medewerker van ons team, stellen we het op prijs dat u dit met ons bespreekt. Wanneer wij op de hoogte zijn van uw onvrede, kunnen wij proberen dit samen met u op te lossen.

Adres

Tandartspraktijk Emami
Tuinstraat 2H
6971 BJ Brummen

Contact

Tel: 0575-566638
info@dr-emami.nl

Aangesloten bij: