Praktijkregels
Team Emami
Wij zijn een hecht team en vinden een persoonlijke benadering erg belangrijk. Omdat wij met een klein team werken heeft u altijd een bekend gezicht als aanspreekpunt.
Bereikbaarheid
Wij zijn bereikbaar Ma-Do tussen 09:00 – 12:00 en 13.00 – 17.30 uur ( 12:00 -13:00 lunchpauze). Vrijdag is de praktijk gesloten. Voor dringende zaken of het afzeggen van een afspraak kunt u uiteraard altijd uw boodschap op ons antwoordapparaat inspreken. Wij bellen u dan nog dezelfde dag terug. Mocht u dringend hulp nodig hebben buiten onze werktijden, dan kunt u het telefoonnummer bellen dat op ons antwoordapparaat staat ingesproken.
Afspraken
Mocht u een afspraak willen verzetten of annuleren dan kunt u dit tot uiterlijk 48 uur van tevoren telefonisch, via e-mail of whatsApp bericht aan ons doorgeven.
Als wij niet in de gelegenheid zijn om de telefoon op te nemen, spreekt u dan een bericht in op het antwoordapparaat.
Onze patiënten krijgen vrijwel zelden tot nooit te maken met een lange wachttijd in de wachtkamer. Om dit te realiseren plannen wij geen dubbele afspraken in en krijgt u onze onverdeelde tijd en aandacht. Wij verzoeken u daarom vriendelijk de afspraken tijdig af te zeggen.
Om u te herinneren aan uw afspraak, sturen wij u een dag of een aantal dagen voor uw geplande afspraak een sms. Deze manier van herinneren is een extra service van ons en betekent niet dat de afspraak niet doorgaat als u geen sms ontvangen heeft.
Wanneer u uw afspraak vergeet, zich te laat afmeldt of zodanig te laat komt dat uw behandeling niet meer kan plaatsvinden, zijn wij genoodzaakt de verloren tijd in rekening te brengen. De kosten hiervoor zijn €10 per 5 minuten.
Het is belangrijk om ieder half jaar een afspraak te maken voor een controle. Mocht u twee jaar, of langer niet op controle zijn geweest dan zijn wij genoodzaakt u uit te schrijven om nieuwe patiënten die op de wachtlijst staan de kans te geven bij ons patient te worden.
Pijnklachten
Als u een ernstige pijnklacht heeft, plannen we in principe op de dag dat u belt een afspraak voor u in, mits u voor 10:00 uur belt. Belt u na 10:00 uur, dan kunnen we niet garanderen dat we u nog diezelfde dag kunnen inplannen. Ons streven is uiteraard om u zo snel mogelijk van de pijn af te helpen, dus wij zullen u altijd zo snel mogelijk inplannen. Voor het afmaken van de gestarte behandeling of uitgebreidere nazorg maken we dan een vervolgafspraak.
Buiten onze werktijden en tijdens vakantieperioden of feestdagen kunt u contact opnemen met Dental 365 spoeddienst in Deventer.
https://dental365.nl Tel. : 085- 0189 466
Periodieke controle
In onze praktijk krijgen onze patiënten elk half jaar de periodieke controle. Op deze manier kan de tandarts tijdig bijzonderheden, veranderingen of problemen in uw mond(hygiëne) constateren. Wij werken niet met een oproepsysteem, het is uw verantwoordelijkheid om de afspraak voor de periodieke controle te maken en na te komen. U kunt na de controle of behandeling direct een nieuwe afspraak inplannen.
Persoonsgegevens up to date
We willen u erop attent maken dat we graag de wijzigingen van uw adres, telefoonnummer, zorgverzekering en e-mailadres willen ontvangen zodat we u kunnen bereiken indien nodig. Ook wijzigingen in uw gezondheid of medische gegevens ontvangen wij graag. Dit kan van invloed zijn op de behandelingen die u bij ons ondergaat.
Betalingen
Wij besteden onze declaraties uit aan Infomedics . Infomedics dient vervolgens de nota in bij uw zorgverzekeraar. Mocht er een deel buiten uw verzekering vallen dan krijgt u via Infomedics de restnota. Als u vragen heeft over de inhoud van de nota kunt u met ons contact opnemen. Voor vragen over de betaling van de nota kunt u bij Infomedics terecht. Zij bieden bijvoorbeeld het betalen in termijnen aan.
Uw rekening krijgt u van Infomedics per mail (indien uw e-mailadres en mobiele nummer bij ons bekend zijn). Mocht u de rekening per post willen ontvangen dan kunt u dit aan ons doorgeven.
Indien u herhaaldelijk een rekening te laat betaalt of zelfs niet betaalt, heeft Tandartspraktijk Emami het recht u uit te schrijven. Wij zullen u dan verzoeken een andere tandarts te zoeken. Dit laat onverlet dat alle openstaande facturen, inclusief eventuele incassokosten, betaald dienen te worden.
Tandartsverzekering en vergoedingen
Wij werken onafhankelijk van verzekeringen en hebben geen contracten. Het is uw eigen verantwoordelijkheid om te controleren welke behandelingen wel of niet vergoed worden. Bij behandelingen van € 250,- of meer, krijgt u een begroting mee. Hiermee kunt u informatie opvragen bij uw verzekering.
Communicatie
Een goede communicatie is erg belangrijk wanneer u een behandeltraject bij ons begint. In de praktijk spreken wij Nederlands, Duits, Engels en Iranees.
Overige regels
Wij hechten veel waarde aan onze persoonlijke en professionele instelling. Wij willen dat u zich op uw gemakt voelt. Het is dan ook ons streven dat er in de praktijk een prettige sfeer heerst en dat u zonder zorgen op uw afspraak komt. Intimiderend of ander ongewenst gedrag tolereren wij niet in onze praktijk. U wordt dan direct uitgeschreven.
Heeft u een klacht?
Wanneer u ontevreden bent over de behandeling of over een medewerker van ons team, stellen we het op prijs dat u dit met ons bespreekt. Wanneer wij op de hoogte zijn van uw onvrede, kunnen wij proberen dit samen met u op te lossen.